+99 412 310 07 88

A vitamini

A vitamini

Vitamin A sağlam dişlərin, sümüklərin, selikli qişaların və dəri strukturlarının formalaşmasına və saxlanmasına kömək edir.

A vitamini qaraciyərdə yığılan yağda həll olunan vitamin növüdür. Normal qidalarda iki növ A vitamini var. Bunlardan birincisi əvvəlcədən hazırlanmış A vitaminidir. O, həmçinin retinol kimi tanınır və A vitamininin aktiv formasıdır.

Ət, balıq, quş əti, tam süd və süd məhsulları kimi heyvan mənşəli qidalarda olur. A vitamininin ikinci növü provitamin A kimi tanınır və meyvə və tərəvəz kimi bitki mənşəli qidalarda olur.

İkinci növün başqa bir adı qidalara tünd rəng, yəni piqmentlər verən karotenoidlərdir. Bu növ A vitamininin aktiv formasına çevrilə bilər. 500-dən çox karotenoid məlumdur.

Ən çox yayılmış provitamin A növü beta-karoten adlanır. Vitaminlər ümumiyyətlə bədən tərəfindən istehsal olunmayan və ya mənfi sağlamlıq nəticələrinin və ya xəstəliklərin qarşısını almaq üçün qeyri-kafi miqdarda istehsal oluna bilən vacib qidalardır.

Bu səbəbdən orqanizmi düzgün qidalanma yolu ilə vitaminlərlə və yalnız tibbi zərurət yarandıqda vitamin əlavələri ilə təmin etmək lazımdır.

Vitamin A kapsul şəklində və pəhriz əlavələri kimi satılan məhsullarda da mövcuddur. Tez-tez retinil asetat və ya retinil palmitat (əvvəlcədən hazırlanmış A vitamini), beta-karoten (provitamin A) və ya hər ikisinin birləşməsi kimi əlavələrə əlavə olunur.

A Vitamininin Faydaları Nələrdir?

Vitamin A sağlam dişlərin, sümüklərin, yumşaq toxumaların, selikli qişaların və dəri strukturlarının formalaşmasına və saxlanmasına kömək edir. O, retinol kimi də tanınır, çünki gözün tor qişasında rəng verən piqmentləri istehsal edir.

Vitamin A, xüsusilə zəif işıqda yaxşı görmə təmin edir. Həm də sağlam hamiləlikdə və hamiləlikdən sonra ana südü ilə qidalanmada böyük rol oynayır.

Beta-karoten tipli A vitaminləri antioksidantdır. Antioksidantlar hüceyrələri sərbəst radikallar adlanan maddələrin yaratdığı zədələrdən qoruyur.

Sərbəst radikalların bəzi xroniki və uzun sürən xəstəliklərə səbəb olduğu və qocalmada rol oynadığı məlumdur. Tərkibində beta-karoten olan qida mənbələrinin istehlakı xərçəng riskini azalda bilər. Bununla belə, beta-karoten ehtiva edən əlavələrin xərçəng riskini azaltdığı göstərilməyib.

A vitamini çatışmazlığı

Bədəndə A vitamini çatışmazlığı halında müxtəlif göz və görmə problemləri yarana bilər. Bu problemlərə geri dönən gecə korluğu və kornea zədələnməsi olan xeroftalmiya daxildir. Vitamin A çatışmazlığı da hiperkeratoza və ya quru, pullu dəriyə səbəb ola bilər.

Əlavə A vitamini

A vitamininin həddindən artıq olması da xəstəliyə səbəb ola bilər. A vitamininin yüksək dozaları anadangəlmə qüsurlara səbəb ola bilər. Kəskin vitamin A zəhərlənməsi adətən bir şəxs bir neçə yüz min IU və ya beynəlxalq A vitamini vahidlərini qəbul etdikdə baş verir. Xroniki A vitamini zəhərlənməsi, müntəzəm olaraq gündə 25.000 IU-dan çox qəbul edən böyüklərdə baş verə bilər.

Körpələr və uşaqlar A vitamininə daha həssasdırlar. Onlar həmçinin kiçik dozalarda A vitamini və ya retinol kimi A vitamini olan məhsulları qəbul etdikdən sonra xəstələnə bilərlər.

Böyük miqdarda beta-karotin adətən fərdləri xəstə etmir. Bununla belə, yüksək miqdarda beta-karotin dəri rəngini sarı və ya narıncıya çevirə bilər. Beta-karotin istehlakı azaldıqda dəri rəngi normallaşır.

Hansı qidalarda A vitamini var?

Əvvəlcədən hazırlanmış Vitamin A alabalıq, feta, qaraciyər, kral skumbriyası, cod qaraciyər yağı, qızılbalıq, toyuq qaraciyəri, yağ, yumurta sarısı, yağlı süd, pendir, qaymaq, böyrək, halibut və balıq yağı kimi heyvan qidalarından gəlir.

Provitamin A balqabaq, brokoli, yerkökü, ispanaq, xiyar göyərti, zəncəfil göyərti, qırmızı bibər, kələm, cəfəri, pazı, brüssel kələmi, şirin kartof, portağal və tünd yaşıl yarpaqlı tərəvəzlərdə boldur.

Tərəvəz və ya meyvə nə qədər tünd olarsa, tərkibində daha çox beta-karoten var. Beta-karotinin tərəvəz mənbələrində yağ və xolesterol yoxdur. Bu qaynaqlar yağla birlikdə yeyilərsə, onlardan alınan A vitamininin mənimsənilməsi artır.

Bədənin digər vacib vitaminlərə, o cümlədən A vitamininə olan gündəlik tələbatını əldə etməyin ən yaxşı yolu, müxtəlif meyvələr, tərəvəzlər, zənginləşdirilmiş süd məhsulları, quru lobya, mərcimək və tam taxıl kimi paxlalılar yeməkdir.

Yeniliklərə Abunə Ol!

Dərc olunmuş yeni məqalədən ilk sən xəbərdar ol.

Məmnunluq anketi

MÜAYİNƏ ÜÇÜN ONLİNE QƏBUL!

everything's where you left it.

TİBBİ XİDMƏTİ EVİNİZƏ ÇAĞIRIN!